Της πόλης το καλό το τσίπουρο!

Κάθε… κουτούκι και καημός, Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα, λίγο κρασί λίγο θάλασσα και το αγόρι σου… είναι κάποια από τα άσματα που μπορείς είτε να ακούσεις είτε να σιγοτραγουδήσεις στην καλοκαιρινή Θεσσαλονίκη. Έφτασε λοιπόν η εποχή που το τσίπουρο και ο μεζές έχουν την τιμητική τους. Πίνοντας το τσιπουράκι σου, τρώγοντας αληθινούς μεζέδες – που εδώ στα Βόρεια ξέρουμε πολύ ωραία να φτιάχνουμε – τα καλοκαιρινά βράδια στην πόλη γίνονται ακόμα πιο όμορφα, νόστιμα και ονειρεμένα!

Βάλε την παρέα, βάζουμε τα #spot!

Καρεκλάς
Θα σε ξεκινήσω από Καλαμαριά και θα σου προτείνω μια πολύ παλιά και ιστορική ταβέρνα της Θεσσαλονίκης που κρατάει εδώ και δεκαετίες. Ξύλινο από μέσα για τις πιο χειμωνιάτικες καταστάσεις, εντελώς ειδυλλιακό από έξω όμως, αφού εδώ θα δεις κυριολεκτικά τον ήλιο να χάνεται στη θάλασσα αν είσαι τυχερός και πετύχεις τη σωστή ώρα.
Η θάλασσα στα πόδια σου, φρέσκα θαλασσινά και η κεφάτη κα Γεωργία χρόνια τώρα με κέφι να φτιάχνει τους πιο νόστιμους μεζέδες, τραγουδώντας δυνατά και περήφανα ό,τι σιγοπαίζει στο παλιό ραδιοφωνάκι της κουζίνας!
Κλείσε τραπέζι γρήγορα στον Καρεκλά γιατί δεν θα βρεις… καρέκλα!

Fb:https://goo.gl/VT3Uuy

ΒizBizε
Συνεχίζουμε ανατολικά και βρισκόμαστε σχεδόν πάνω από το Ποσειδώνιο, στην οδό Θάλητος. ”Βiz bize” ατμόσφαιρα όπως και το όνομα του, γευστικότατοι μεζέδες επιμελημένοι από τους 2 σεφ που καθημερινά δίνουν την μάχη τους στην κουζίνα και τοποθεσία κοντά στην θάλασσα. Όλα αυτά αποτελούν σίγουρα “συστατικά” επιτυχίας. Το αλατοπίπερο όμως το δίνουν οι παρέες, τα γέλια και η ατμόσφαιρα που δημιουργείται μέσα από κείνες τις ατελείωτες κουβέντες που ξεκινάς νωρίς και σε βρίσκει η νύχτα, να προσπαθείς να καταλάβεις πως κατάφερες να αλλάξεις όλες τις βάρδιες του μαγαζιού. Ωραίες καλοκαιρινές βραδιές με μενού που θα σε συγκινήσει!Χρειάζεσαι κάτι άλλο;
Δοκίμασε σε παρακαλώ την φάβα με το χταπόδι, θα με θυμηθείς!

fb:https://goo.gl/Zxbhs9

Aπειρωτάν

Έχουμε φτάσει κάπου κοντά στην Τούμπα και αν δεν αποδώσω έναν φόρο τιμής εδώ, θα πρέπει μάλλον να μετακομίσω. Αν βρεθείς στην γειτονιά μου λοιπόν, θα σε προσκαλέσω να επισκεφτείς το Απειρωτάν. Στο συγκεκριμένο μαγαζί ανάγουν τον μεζέ σε κυρίως πιάτο, καθώς οι μερίδες είναι πλούσιες και τα μαχαιροπίρουνα παίρνουν φωτιά. Η εσωτερική του αυλή αποτελεί μια πολύ ωραία διέξοδο για τις ζεστές μέρες που διανύουμε και η κα Ελένη, ιδιοκτήτρια του μαγαζιού και γνήσια Ηπειρώτισα, θα σου προτείνει τα πιο εκλεκτά της πιάτα. Τα φαγητά στα πήλινα είναι σίγουρα μια σωστή επιλογή (μοσχαράκι με τυρί και μελιτζάνα!!) αλλά και τα θαλασσινά της θα σε κερδίσουν. Γρήγορη εξυπηρέτηση με γλυκά χαμόγελα προσδίδουν ακόμα ένα θετικό πρόσημο στους λόγους που πρέπει να το επισκεφτείς!

Fb: https://goo.gl/Ws75k3

Προχωράμε…
Στάση κέντρο!

Φωτογραφία : Αλεξάνδρα Ευαγγέλου

Φωτογραφία: Aλεξάνδρα Ευαγγέλου

Γαλέριος
Σίγουρα το έχεις ακούσει, σίγουρα κάποιοι φίλοι σου το έχουν ήδη επισκεφτεί, αλλά δεν μπορώ να μην το συμπεριλάβω στην λίστα με τις top επιλογές. Κρέας ή ψάρι, ότι και να πάρεις είναι πεντανόστιμο!
Κόσμος όλων των ηλικιών έχει αγαπήσει αυτό το μακρόστενο σύγχρονο καφενείο που τα τελευταία χρόνια έχει αποδείξει την αξία του, καθώς όποια μέρα και να πας είναι σαν να είναι Σάββατο.
Νεον φώτα , ένα μακρύ ξύλινο μπαρ με vintage λάμπες είναι οι πρώτες εικόνες που θα προσέξεις. Έχει την δικιά του ατμόσφαιρα, το δικό του στυλ!
Η πατάτα η τηγανιτή (info: που είναι πρώτα βραστή και μετά τηγανίζεται) θα κάνει να φύγει από το μυαλό σου μέρες και νύχτες. Η σαλάτα με τον ταμπουλέ και τον βασιλικό είναι ότι πιο δροσερό και νόστιμο για αυτήν την περίοδο!

Fb:https://goo.gl/WghcoR

Κουρμπέτι
Στον λαβύρινθο των μικρών στενών στα Λαδάδικα, εδώ και λίγα χρόνια ένα αυθεντικό κουτούκι ήρθε να προστεθεί στην λίστα των μαγαζιών για την σωστή τσιπουροκατάσταση. Μενού με όσα πρέπει να έχει, τιμές σωστές για να μπορείς να είσαι χαλαρός και να απολαύσεις χωρίς περιορισμούς τους νόστιμους μεζέδες τους. Τις Δευτέρες μάλιστα ρεμπέτικες συμφωνίες σε συνοδεύουν μουσικά – γιατί εκεί τις Δευτέρες τις κάνουν να μοιάζουν με Παρασκευές…
Έξτρα: δοκίμασε τη σαλάτα “Μπαμπέσα”, γιατί είναι μπαμπέσικα ωραία και τα κεφτεδάκια, που είναι πραγματικά σαν της μαμάς σου!

Fb: https://goo.gl/tzfUUt

‘Ιγγλις
Θα τελειώσω την καλοκαιρινή, γαστρονομική ξενάγηση στη Θεσσαλονίκη με ένα από τα πιο αγαπημένα μου μέρη, που δεν είναι άλλο από την Άνω Πόλη.
Οι παλιοί το ξέρουν από τότε που που ήταν η ταβέρνα του Κυρ Μανώλη που μαζί με γνήσιους ρεμπέτες της γειτονιάς έφτιαχναν την δικιά τους κατάσταση.Στη σημερινή του εκδοχή, είναι γεμάτο από μεγάλες παρέες που απολαμβάνουν γκουρμέ μεζέδες, ενώ παντού βλέπεις καραφάκια από ρακές και τσίπουρα να γεμίζουν τόσο γρήγορα, θαρρείς και παίζουν κάποιο περίεργο παιχνίδι μεταξύ τους για να κερδίσουν τη σημερινή μάχη. Ρώτησέ τους για τα πιάτα ημέρας γιατί αλλάζουν συχνά και προσφέρουν ποικιλία γεύσεων και απολαύσεων. Δίνω σίγουρο πόντο στη σαλάτα παντζάρι και στα ντολμαδάκια του. Η μικρή του αυλή αυτή την εποχή είναι μια όαση στην ζέστη της πόλης. Στο προτείνω ανεπιφύλακτα, να πας να πιεις και στην υγειά μου!

Fb:https://goo.gl/P1iybZ

Με αυτά και με εκείνα πείνασα…
Σε αφήνω, εύχομαι να σε μέθυ.. φώτισα!

Γράφει η Δέσποινα Πλωμαρίτου

Leave a Reply