Και οι 12… θα είναι υπέροχες!

Ναι, υπάρχει φιλμ με τίτλο «Και οι 12 ήταν καθάρματα», όπως υπάρχει και το κλασικό «Και οι 7 ήταν υπέροχοι». Μετά από προσεκτική μελέτη του προγράμματος των κινηματογραφικών εταιρειών διανομής καταλήξαμε πως «Και οι 12 θα είναι υπέροχες» και σας παρουσιάζουμε τις πιο αναμενόμενες ταινίες της επερχόμενης κινηματογραφικής σεζόν. Μην τις χάσετε!

Ξεκινάμε με ένα ντοκιμαντέρ που έφτασε ως τις υποψηφιότητες των Όσκαρ και τιμήθηκε και από τη Διεθνή Αμνηστία. Μια σπουδαία κατάθεση πάνω στο ζήτημα των φυλετικών διακρίσεων, που καταπιάνεται κυρίως με τις Ηνωμένες Πολιτείες της δεκαετίας του ’60, αλλά προχωρά και πολύ κοντινότερα! Με αφήγηση από τα λόγια του -επίσης μαύρου- συγγραφέα Τζέιμς Μπόλντουϊν, από προσωπικές του εμφανίσεις και από το κείμενο του τελευταίου ημιτελούς βιβλίου του “Remember This House”, ο σκηνοθέτης Ραούλ Πεκ υπογράφει μια από τις πιο δυνατές δημιουργίες της χρονιάς, το «Δεν είμαι ο νέγρος σου».

Στις μυθοπλασίες, ένας Ιρανός και μία Κινέζα ξεχώρισαν στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών.  Ο πρώτος (Μοχάμαντ Ρασούλοφ) γύρισε στον τόπο του μια δραματική ιστορία άδικης μεταχείρισης και διαφθοράς, αποσπώντας το βραβείο «Ένα κάποιο βλέμμα». Πρόκειται για το «Ένας ακέραιος άνθρωπος», που καταγράφει μια ακόμα εκβιαστική περίπτωση εταιρειών που πιέζουν με κάθε μέσο για να πάρουν τη γη μικροϊδιοκτητών.

Η δεύτερη (Κλόε Ζάο) διακρίθηκε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών (βραβείο C.I.C.A.E.) για το «The rider», που εσχάτως πήρε και τη Χρυσή Αθηνά στις Νύχτες Πρεμιέρας. Ένας παρ’ ολίγον μοιραίος τραυματισμός στο κεφάλι, οδηγεί νεαρό καουμπόη στην αναζήτηση μιας νέας ταυτότητας στην Αμερική του σήμερα…

Στο χώρο της επιστημονικής φαντασίας, ξεχωρίζει το «Τι συνέβη στη Δευτέρα» του Τόμι Βίρκολα. 2073: υπερπληθυσμός και πείνα αναγκάζουν τις κυβερνήσεις να υποχρεώνουν τις οικογένειες να κάνουν μόνο ένα παιδί. Επτά πανομοιότυπες αδελφές ζουν μία κρυφή ζωή, υιοθετώντας μία ταυτότητα. Ο παππούς τους τις ονόμασε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή και κάθε κοπέλα μπορεί να βγει στον έξω κόσμο μόνο την αντίστοιχη μέρα. Μία μέρα, η Δευτέρα δεν επιστρέφει σπίτι…

Tι συνέβη στη Δευτέρα

Ενδιαφέρον και το ισπανικό φιλμ ψυχολογικού τρόμου «Marrowbone» του Σέρτζιο Σάντσεζ. Τέσσερα αδέλφια επιβιώνουν στη λαβυρινθώδη έπαυλη που ζουν με τη μητέρα τους. Όμως στη σοφίτα του σπιτιού τους κατοικεί ένα διαβολικό πνεύμα…

Marrowbone

Από τα φιλμ που βασίζονται σε αληθινά γεγονότα ξεχωρίζει το  «Film stars dont die in Liverpool» , που σκηνοθετεί ο Πολ Μακ Γκίγκαν, βασισμένο στα απομνημονεύματα του Πίτερ Τέρνερ, για τη σχέση του με τη βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιό Γκλόρια Γκρέιαμ στο Λίβερπουλ του 1978. Εντυπωσιάζουν οι Ανέτ Μπένινγκ και Τζέιμι Μπελ.

«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς» ήταν μέσα του 19ου αιώνα στο Παρίσι, όταν ξεκινούσε το κομουνιστικό μανιφέστο, γεννιόταν το Κεφάλαιο, υπήρχε ιδεολογική αφύπνιση. Σκηνοθετεί και πάλι Ο Ραούλ Πεκ, που εδώ επιλέγει τη φιξιόν εκδοχή.

Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς

Άξιο αναφοράς και το «Mollys game» του Άαρον Σόρκιν: Η Μόλι Μπλουμ (εξαιρετική η Τζέσικα Τσαστέιν) ήταν Ολυμπιακής κλάσης σκιέρ, αλλά και μεγάλο χαρτόμουτρο, διοργανώνοντας τρομερά παιχνίδια πόκερ.

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο Μίκαελ Χάνεκε, που πέντε χρόνια μετά το απόλυτο αριστούργημά του («Αγάπη») μιλά με το δικό του σαρδόνιο χαμόγελο για «Happy end». Τα μέλη πλούσιας γαλλικής οικογένειας αλληλοκρύβουν πράγματα, ώσπου οι αλήθειες ξεσκεπάζονται. Είναι η Γαλλία του σήμερα, του Καλαί και των προσφύγων, των φυλετικών και θρησκευτικών διαφορών. Είναι και οι Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Ιζαμπέλ Ιπέρ και Ματιέ Κασοβίτς που καθηλώνουν.

Happy end

Όπως, συμβαίνει και με το «Wonderstruck» του Τοντ Χέινς. Δύο χρόνια μετά την «Carol», με τη Τζουλιάν Μουρ να πρωταγωνιστεί, σε αυτή τη μεταφορά εικονογραφημένου βιβλίου του Μπράιαν Σέλζνικ, που ενώνει δύο ιστορίες από διαφορετικές εποχές. Ένα μοναχικό κορίτσι από το Νιού Τζέρσεϊ του 1927 κι ένα ορφανό αγόρι από τη Μινεσότα του 1977. Αμφότερα εγκαταλείπουν τη γενέτειρά τους, προς τη Νέα Υόρκη. Τι συνδέει τα πεπρωμένα τους;

Wonderstruck

Ας σταθούμε και στο «Όλα απ’ την αρχή» («The bachelors»), του Κερτ Βέλκερ, μια ιστορία υπέρβασης της μέγιστης απώλειας για πατέρα και γιο, του χαμού της συζύγου και μάνας αντίστοιχα, που θα ξεπεραστεί μόνο με κάποια νέα συγκίνηση. Για να κλείσουμε με ένα animation, το «Tadeo Jones 2: El secreto del rey Mida». Μια αναγνωρισμένη κι ένας εκκολαπτόμενος αρχαιολόγος θα ξαναβρεθούν μετά την εύρεση στοιχείων για το περιδέραιο του βασιλιά Μίδα. Δαβίδ Αλόνσο και Ενρίκε Γάτο πίσω από την κομπιουτεράτη κάμερα, ελληνική μυθολογία και… καλή διασκέδαση για μεγάλους και μικρούς!