Ένα βιβλίο μας ταξιδεύει στην τέχνη του δρόμου!

H street art δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις. Πρόκειται οπωσδήποτε για μια πολύ ιδιαίτερη μορφή τέχνης που στόχο έχει να σπάσει την αστική μονοτονία και να διακόψει το…γκρίζο των πόλεων με χρωματιστές παρεμβάσεις που προκαλούν από χαμόγελα μέχρι προβληματισμούς. Άλλοτε με διάθεση παιχνιδιάρικη και άλλοτε με στοχαστική η τέχνη του δρόμου μας περιμένει στους δρόμους των μεγαλουπόλεων αυτού του κόσμου. Τι γίνεται όμως αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να ταξιδεύουμε συχνά;

Τότε έρχεται αυτή σε μας. Υπάρχει ένα θαυμάσιο άλμπουμ, στις σελίδες του οποίου μπορούμε να κάνουμε αυτό το ταξίδι: παρουσιάζεται η δουλειά περισσότερων από 90 μετρ αυτής της τέχνης, συμπεριλαμβανομένης τη δουλειάς κάποιων θρύλων, όπως οι C215, Hendrik Beikrich, Herakut, Logan Hicks, INTI, Faith LXVII, Felipe Pantone, NYCHOS και Saner. Αλλά και η δουλειά καινούργιων και ανερχόμενων.

Το κενό κάλυψαν ο εκδοτικός οίκος Gingko Press και ο συγγραφέας Kiriakos Iosifidis. Ο Κυριάκος Ιωσηφίδης γράφει και στήνει βιβλία για θέματα όπως η τέχνη τη δημόσιας τοιχογραφίας, η χρήση του ποδήλατου και το ντιζάιν. Υπογράφει βιβλία όπως τα «Color of the Cities», «On the Road», «Chromopolis: Another Aspect of Culture», «Mural Art, from Graffiti to Trompe l’oeil», «Bikeart» και «The Bicycle in Greece, 1880-2012». Στην Ελλάδα, συντονίζει τη δραστηριότητα των ομάδων Urbanact και Bikeart.gr, που στόχο έχουν την προώθηση της δημόσιας τοιχογραφίας και τη χρήση του ποδήλατου μέσω μια ευρείας γκάμας δραστηριοτήτων.

Στις πάνω από 260 σελίδες του άλμπουμ «Mural Masters: A New Generation», με τη βοήθεια ταλαντούχων φωτογράφων, ο Ιωσηφίδης ξεναγεί τον αναγνώστη-θεατή σε μια όχι γραμμική διαδρομή από το Άρκανσο των ΗΠΑ ως τη Ζυρίχη. Βιογραφικά σημειώματα των καλλιτεχνών δίνουν πληροφορίες για την προέλευσή τους, πόσο καιρό ασκούν την τέχνη τους και πού σε όλο τον πλανήτη μπορεί κανείς να συναντήσει έργα τους. Εύχρηστο το Index της συγκεκριμένης έκδοσης, με πληροφορίες για επικοινωνία με τους καλλιτέχνες και για τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (για όσους έχουν, εννοείται).

Ένα «must own» άλμπουμ για όποιον απολαμβάνει και εκτιμά τη σημασία της τέχνης δρόμου.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ