Σε ζεστή και συγκινητική ατμόσφαιρα διοργανώθηκε από το Παιδικό Χωριό SOS Πλαγιαρίου η εκδήλωση για την παρουσίαση του προγράμματος Πρώιμης Παρέμβασης σε Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Οργανισμού Βρεφονηπιακής, Παιδικής και Οικογενειακής Μέριμνας (Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ.) του Δήμου Θεσσαλονίκης, που υλοποιήθηκε κατά τη σχολική χρονιά 2018-2019.
Στον κατάμεστο Δ΄ Δημοτικό Παιδικό Σταθμό στην Τριανδρία παιδαγωγοί, εκπρόσωποι της επιστημονικής κοινότητας της τοπικής αυτοδιοίκησης και συνεργάτες του Σωματείου, παρακολούθησαν τις ομιλίες με τα σχετικά αποτελέσματα του προγράμματος.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας του Παιδικού Χωριού SOS Πλαγιαρίου, με την ευγενική υποστήριξη του Ομίλου Φροντίδας Υγείας Johnson & Johnson, που στηρίζει με συνέπεια τους ανθρώπους στην πρώτη γραμμή φροντίδας, όπως τους γονείς, τους επαγγελματίες υγείας και τους κοινωνικούς λειτουργούς. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο την υποστήριξη και ενδυνάμωση των βρεφονηπιοκόμων και των γονέων ώστε να είναι σε θέση να εντοπίζουν, να διαχειρίζονται και να προλαμβάνουν ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές διαταραχές των παιδιών, καθώς και την εξοικείωση των παιδιών με την αναγνώριση και τη διαχείριση των συναισθημάτων τους.
Συγκεκριμένα, για τα νήπια οργανώθηκαν βιωματικά εργαστήρια, τα οποία είχαν ως στόχο μέσα από τη μουσική, το παιχνίδι και τις τέχνες να μάθουν στα παιδιά να αναγνωρίζουν, να εκφράζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, όπως τη χαρά, τη λύπη, το θυμό και το φόβο. Οι γονείς των παιδιών είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε κύκλο συμβουλευτικών συναντήσεων με θεματικές σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών και τη διαχείριση των δυσκολιών της καθημερινότητας και των συναισθημάτων τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν επίσης σε ομάδες συμβουλευτικής σχετικά με το ρόλο και τη σχέση τους με τα παιδιά και τους γονείς, καθώς και θέματα ανάπτυξης και ψυχικής υγείας των παιδιών και τον τρόπο διαχείρισής τους.
Το πρόγραμμα διεξήχθη σε δέκα Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Ο.ΒΡΕ.Π.Ο.Μ. του Δήμου Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή 490 παιδιών, 85 εκπαιδευτικών και 88 γονέων. Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε πολύ θετικά από τους εκπαιδευτικούς, 87% εκ των οποίων δήλωσαν ότι ήταν πολύ ενδιαφέρον στο σύνολό του και 88% ότι είχε θετική επίδραση στη συμπεριφορά των παιδιών που το παρακολούθησαν, ενώ την ίδια θετική ανταπόκριση είχε στους γονείς που συμμετείχαν, οι οποίοι μαζί με τους εκπαιδευτικούς εξέφρασαν την επιθυμία συνέχισης του προγράμματος και την επόμενη σχολική χρονιά.