«Είμαι δυσλεκτικός»: ένα φοιτητικό βίντεο που τα λέει όλα

«Με κοιτάνε και νομίζουν ότι είμαι χαζός… Φωνάζω μόνο και μόνο για να αποδείξω ότι δεν είμαι χαζός». Έτσι ξεκινά το και είναι σα να τρως γροθιά. Είναι το φιλμάκι που έφτιαξαν δύο φοιτητές από το Ηνωμένο Βασίλειο, δυσλεκτικοί οι ίδιοι, το οποίο δείχνει τη ζωή ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες μέσα στο σχολικό σύστημα. Παρακολουθούμε για 6 περίπου λεπτά ένα παιδί εγκλωβισμένο σε έναν κόσμο γεμάτο από βιβλία και μελάνι, να ζει τον μεγαλύτερό του εφιάλτη και να προσπαθεί απεγνωσμένα να ξαναβγεί στην επιφάνεια και στη σωτηρία. Τόσο απλό, τόσο ξεκάθαρο μέσα από τη μεταφορά του, τόσο συγκινητικό, τόσο συγκλονιστικό.

Το βίντεο, με τίτλο «Είμαι δυσλεκτικός», το έχουν εμπνευστεί, σκηνοθετήσει και έχουν κάνει την παραγωγή οι δυο φοιτητές Βρετανικού πανεπιστημίου, Μαντς Γιόχαν Όγκαρντ και Κέιτι Γουίμαν. Ο Γιόχαν αναφέρει χαρακτηριστικά: «Κάναμε αυτό το βίντεο με την ελπίδα να δώσουμε σε καθέναν που μαθαίνει διαφορετικά κάτι που μπορεί να το νιώσει οικείο. Είναι ο τρόπος μας να πούμε: Ναι, είναι ένα σκληρό ταξίδι, αλλά δεν είσαι μόνος σου και μπορείς να ξεπεράσεις αυτές τις δυσκολίες! Αυτό είναι κάτι που πολλοί από εμάς δεν ξέραμε καθώς μεγαλώναμε. Γι’ αυτό ακριβώς θέλουμε όσοι το δυνατόν περισσότεροι να δούνε αυτό το φιλμάκι, με την ελπίδα ότι θα δώσει σε κάποιους το κουράγιο να συνεχίσουν».

Το βίντεο μπορεί να δει οποιοσδήποτε μέσω του youtube και να το κοινοποιήσει – και μάλιστα έχει ελληνικούς υποτίτλους. Έχει ήδη σαρώσει τα βραβεία, έχει πολυάριθμες συμμετοχές σε φεστιβάλ και χιλιάδες views. Είναι ένα animation βιντεάκι για τη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες που έφτιαξαν δυο φοιτητές στη Μ. Βρετανία. Σε μια χώρα που, ειδικά σε τέτοια θέματα, απέχει δεκαετίες από την Ελλάδα και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα… Ας το δούμε, ας το κοινοποιήσουμε, ας σκεφτούμε. Και κυρίως ας ελπίσουμε σε ένα διαφορετικό σύστημα που θα βοηθάει και θα διδάσκει – και που δεν θα κρίνει εκ του ασφαλούς και από απόσταση…

 

 

Γράφει η Ελένη Ομήρου