Οι πέντε χώροι του MOMus στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα ανοίγουν τις πόρτες τους την Παρασκευή 14 Μαΐου και περιμένουν τους φίλους-επισκέπτες με επτά νέες αλλά και παλαιότερες παραγωγές που το κοινό δεν είχε την ευκαιρία να δει λόγω του lockdown, τις δημιουργίες 200 και πλέον καλλιτεχνών, και δωρεάν είσοδο για ολόκληρη την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας έως και την Παρασκευή 21 Μαΐου.
Οι έξι και πλέον μήνες που κράτησαν το κοινό μακριά από τους μουσειακούς χώρους ήταν πολλοί, και οι εκθέσεις πλέον φαίνονται πιο φωτεινές, με ακόμη πιο έντονη τη διάθεση για διαδραστικότητα με το κοινό, αλληλεγγύη με τους ίδιους τους καλλιτέχνες αλλά και όλες τις κοινωνικές ομάδες. Το ίδιο διάστημα στάθηκε αφορμή για την επαναθεώρηση των στόχων και των προτεραιοτήτων που έθεσε το MOMus σε όλες τις εκφάνσεις της δραστηριότητάς του. Οι πόρτες ανοίγουν ξανά και με μεγάλη χαρά και αισιοδοξία συνεχίζεται αυτή η ανεπανάληπτη και αναντικατάστατη σχέση μεταξύ μουσείων και κοινού, τηρώντας όλες τις υγειονομικές οδηγίες για την ασφάλεια των επισκεπτών και των εργαζομένων.
Συγκεκριμένα, συνεχίζονται οι εκθέσεις «Utopia Revisited. Λογοτεχνία, Φιλοσοφία και Πολιτική στην τέχνη της Ρωσικής Πρωτοπορίας» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη στη Μονή Λαζαριστών, «Together, So Far So Close» στο Πειραματικό Κέντρο Τεχνών και «Anthropause» στο Μουσείο Φωτογραφίας στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον κόσμο να τις επισκεφθεί ξανά. Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ανοίγει με τις μόνιμες συλλογές του και τις νέες εκθέσεις βιντεοπροβολών των Larissa Sansour – Soren Lind «In Vitro», της Μαρίας Ζερβός «Τhe Camp» καθώς και την ομαδική έκθεση «When The Present is History / Όταν το παρόν είναι ιστορία» (έναρξη 21.05). Τέλος, οι επισκέπτες του Μουσείου Άλεξ Μυλωνά στην Αθήνα εκτός από τα έργα της γλύπτριας Άλεξ Μυλωνά, θα έχουν την ευκαιρία να δουν και τη νέα έκθεση-παραγωγή «Takis – Ενεργειακοί Τόποι» από τις 15 Μαΐου.
Όλες οι πληροφορίες για το κοινό, θα βρίσκονται στην ιστοσελίδα www.momus.gr καθώς και στα κανάλια του Οργανισμού στο facebook @MOMusMuseums, @MOMusModern, @MOMusContemporary, @MOMusPhotography, @MOMusExperimental, @MOMusAlexMylona και στο Instagram @momus_museums.
Αναλυτικά οι εκθέσεις ανά χώρο.
MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη (Μονή Λαζαριστών Θεσσαλονίκη)
«Utopia Revisited. Λογοτεχνία, Φιλοσοφία και Πολιτική στην τέχνη της Ρωσικής Πρωτοπορίας»
έως 23 Μαΐου 2021
Στην έκθεση, κείμενα λογοτεχνικά, φιλοσοφικά, πολιτικά και καλλιτεχνικά βρίσκονται σε διάλογο με έργα ρωσικής πρωτοπορίας των αρχών του 20ου αιώνα, σε μια αμφίδρομη διαλεκτική σχέση με πολύ λεπτά διαχωριστικά όρια. Το ουτοπικό πνεύμα της ρωσικής πρωτοπορίας, ένα ειδοποιό χαρακτηριστικό που συνοδεύει το καλλιτεχνικό αυτό φαινόμενο σχεδόν σε κάθε του πραγμάτευση, εντοπίζεται σε πολλές πτυχές της τέχνης της περιόδου από τις αρχές του 20ού αιώνα έως τη δεκαετία του 1930 στη Ρωσία. Αρκετά νωρίτερα και από την πρώτη επαναστατική εξέγερση του 1905, συγγραφείς και διανοούμενοι διαφόρων καταβολών πρότειναν μια ουτοπική – για την εποχή και το ιστορικό πλαίσιο – εκδοχή της κοινωνίας του μέλλοντος, προσβλέποντας είτε στην πνευματική, είτε στην πολιτική, είτε στην επιστημονική αναβάθμιση σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Επιμέλεια: Αγγελική Χαριστού
Συμμετέχοντες Καλλιτέχνες: Ιβάν Κλιούν, Καζιμίρ Μαλέβιτς, Μιχαήλ Λαριόνοφ, Λιουμπόβ Ποπόβα, Όλγα Ροζάνοβα, Ελ Λισίτσκι, Αλεξέι Μοργκουνόφ, Ναντιέζντα Ουνταλτσόβα, Πάβελ Φιλόνοφ, Βσέβολοντ Σουλίμο-Σαμουίλο, Αλεξέι Κρουτσόνιχ, Ντμίτρι Μουρ, Σολομών Νικρίτιν, Αλεξάντρ Ρότσενκο, Ιβάν Κουντριασόφ, Γκούσταβ Κλούτσις, Βασίλι Τσεκρίγκιν, Αλεξάντρ Βεσνίν, Νικολάι Λαντόφσκι, Αλεξέι Μπάμπιτσεφ, Αλεξάντρ Ντρέβιν, Μιχαήλ Ματιούσιν, Μπορίς Έντερ, Μαρία Έντερ, Ξένια Εντερ, Γιούρι Εντερ, Αλεξάντρ Σεμασκέβιτς
MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-HELEXPO, Θεσσαλονίκη)
Μαρία Ζερβός, «The Camp»
14 Μαΐου – 26 Σεπτεμβρίου 2021
Η Μαρία Ζερβός εργάζεται συστηματικά εδώ και χρόνια με άξονα τις φιλοσοφικές και υπαρξιακές διαστάσεις του περπατήματος. Στο καινούργιο έργο της με τίτλο «The Camp» που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του MOMus, η περιπατητική ως επιλογή ζωής συνδέεται με την ανάκληση της μνήμης και τη διαμόρφωση της ταυτότητας. Το πρόσωπο που ενέπνευσε την εικαστικό είναι η Svetlana Boym (1959 – 2015), συγγραφέας και καθηγήτρια συγκριτικής λογοτεχνίας στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ με την οποία η Ζερβός συνδέθηκε στενά κατά τη διάρκεια των δικών της σπουδών και διδασκαλίας στο ίδιο πανεπιστημιακό ίδρυμα. Κοινές εμπειρίες και ερευνητικά ενδιαφέροντα των δύο γυναικών οδήγησαν στην κινηματογράφηση από τη Ζερβός μιας διαδρομής ανασύνθεσης της μνήμης και αναζήτησης απωθημένων στιγμών του παρελθόντος της Μπόυμ σ’ ένα προσφυγικό καταυλισμό έξω από τη Βιέννη, όπου η τελευταία διέμεινε το 1981 κατά τη διάρκεια της μετανάστευσής της από την πατρίδα της, το Λένινγκραντ την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, στη Βοστώνη των ΗΠΑ.
Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και εντάσσεται στο πρόγραμμα παράλληλων δράσεων του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Επιμέλεια: Συραγώ Τσιάρα
Larissa Sansour – Soren Lind, «In Vitro, 2019»
14 Μαΐου – 26 Σεπτεμβρίου 2021
Το ζήτημα της μνήμης έχει αναχθεί σε ζωτικό πεδίο ενδιαφέροντος στη σύγχρονη τέχνη την τελευταία εικοσαετία. Με διάθεση κριτικής επισκόπησης, αυτοβιογραφικής μελέτης, αιρετικής αποδόμησης, φαντασιακής ανασύστασης ή νοσταλγικής επαναπροσέγγισης, οι εικαστικοί δημιουργοί επισκέπτονται το παρελθόν, ατομικό ή συλλογικό, για να επεξεργαστούν τα ίχνη του και ν’ αντιληφθούν το παρόν. Η Larissa Sansour εκπροσώπησε τη Δανία στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας το 2019 όπου παρουσίασε και τη δικάναλη προβολή In Vitro, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Σε συνεργασία με τον Soren Lind τοποθετούν τα γυρίσματα του φιλμ στη Βηθλεέμ, αξιοποιούν τη γλώσσα του κινηματογράφου επιστημονικής φαντασίας και εξετάζουν την ταυτοτική διάσταση της μνήμης. Η μνήμη και η λήθη αποτελούν συμπληρωματικές διεργασίες στη συγκρότηση των ταυτοτήτων.
Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα παράλληλων δράσεων του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Επιμέλεια: Συραγώ Τσιάρα
«When The Present is History / Όταν το παρόν είναι ιστορία»
21 Μαΐου – 12 Σεπτεμβρίου 2021
Η έκθεση «When the Present is History» (Όταν το παρόν είναι ιστορία) διερευνά τους τρόπους με τους οποίους οι καλλιτέχνες ανατρέχουν στην ιστορία, προκειμένου να ασχοληθούν με σύγχρονα θέματα, μέσα από έργα αρχειακής τεκμηρίωσης που διατρέχουν, όχι μόνο τη μνήμη και το παρελθόν, αλλά και τη σύγχρονη εμπειρία. Στην έκθεση συμπεριλαμβάνονται καλλιτέχνες από διαφορετικές γεωγραφίες που χρησιμοποιούν, οικειοποιούνται και αναδιαμορφώνουν ιστορικό αρχειακό υλικό, όπως φωτογραφίες, κείμενα, αντικείμενα, καθώς και ηχητικά, κινηματογραφικά και τηλεοπτικά αποσπάσματα, προκειμένου να δημιουργήσουν έργα που διαταράσσουν τις καθιερωμένες αφηγήσεις και προτείνουν εναλλακτικές αναγνώσεις και νέες ερμηνείες.
Η έκθεση υπήρξε μια παραγωγή του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης DEPO στην Κωνσταντινούπολη και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος της 16ης Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης το 2019. Η έκθεση εκ νέου οργανώνεται και παρουσιάζεται από το MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, με την υποστήριξη του Outset Contemporary Art Fund Greece, τη συνεργασία του Goethe Institut Thessaloniki και του Istituto Italiano di Cultura Atene, και εντάσσεται στο πρόγραμμα παράλληλων δράσεων του 23ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη
Συμμετέχοντες Καλλιτέχνες: Βαγγέλης Βλάχος, Ειρήνη Ευσταθίου, Γιώτα Ιωαννίδου, Στέφανος Τσιβόπουλος, Zbyněk Baladrán, Eric Baudelaire, Ege Berensel, Rossella Biscotti, Banu Cennetoğlu, Barış Doğrusöz, Alessandra Ferrini, Johan Grimonprez, Ivan Grubanov, Deimantas Narkevičius, Ines Schaber & Avery F. Gordon, Rayyane Τabet, Malastrada film (M. H. Bertino, D. Castelli & A. Gagliardo)
MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, λιμάνι Θεσσαλονίκης)
«Anthropause»
έως 26 Σεπτεμβρίου 2021
Ο όρος anthropause (ανθρωποπαύση) επινοήθηκε από την επιστημονική κοινότητα στη διάρκεια της πανδημίας για να περιγράψει το φαινόμενο της πλήρους σχεδόν παύσης της ανθρώπινης δραστηριότητας και της ευεργετικής επίδρασης που αυτή είχε στα οικοσυστήματα του πλανήτη. «Anthropause» είναι και ο τίτλος της έκθεσης που αποπειράθηκε να χαρτογραφήσει το αρχικά άγνωστο και στη συνέχεια γνωστό κοινωνικό τοπίο της πανδημίας στην ελληνική επικράτεια, μέσα από φωτογραφίες που κατατέθηκαν στο σχετικό ανοιχτό κάλεσμα, πέρυσι το καλοκαίρι.
Επιμέλεια: Ηρακλής Παπαϊωάννου
Συμμετέχοντες φωτογράφοι: Νέκτι Αραμπατζή, Νίκος Αραμπατζής, Γιάννης Αυγέρης, Δημήτρης Βαμβακούσης, Καλλιόπη Βουτζαλή, Αλέξανδρος Βρεττάκος, Κατερίνα Γάκη, Γωγώ Γαλανοπούλου, Παντελής Γεωργίτσης, Παύλος Γιαταγαντζίδης, Βαγγέλης Γκίνης, Δέσποινα Γκίνογλου, Λουκία Γονή, Λουλουδιά Γρέδη, Όλγα Δέικου, Γιώργος Δέτσης, Χρήστος Δημητρίου, Σωτήρης Δημητρόπουλος, Ανάργυρος Δρόλαπας, Αλέξανδρος Ζαφειρίδης,, Κωνσταντίνος Ζήλος, Μαρία Ζλατάνη, Δημήτρης Θεοδωρακόπουλος, Ελευθερία Καλπενίδου, Κατερίνα Καμπίτη, Μιχάλης Καραγιάννης, Ζήσης Καρδιανός, Βασίλης Καρκατσέλης, Κυριάκος Κατσαρέας, Χρύσα Κατσαντώνη, Γιώργος Κόγιας, Σάββας Κόης, Σύλβια Κουβέλη, Τηλέμαχος Κουκλάκης, Κωνσταντίνος Κουμλής, ΝτίναΚουμπούλη, Βαγγέλης Κουσιώρας, Δημήτρης Κρυστάλλης, Δημήτρης Κυριακόπουλος, Μαρία Κώτση, Γιάννης Λιάκος, Μαριάννα Λούρμπα, Ελευθερία Μαδεντζίδου, Πηνελόπη Μαμάη, Ειρήνη Μαντίναου, Αλέξανδρος Μαραγκός, Κωνσταντίνος Μαρκογιάννης, Ηλίας Μάρκου, Γεωργία Ματσαμάκη, Διονύσης Μεταξάς, Δημήτρης Μητσόπουλος, Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Σωτήρης Μουσλόπουλος, Φώτης Μπάλλας, Άγγελος Μπαράι, Μαριάννα Μπoλτσή, Βασίλης Νεμπεγλεριώτης, Αλεξάνδρα Ντάσιου, Σταύρος Ξηρός, Δήμητρα Παπαγεωργίου, Βασίλης Παπάζογλου, Γιούλα Παπαδοπούλου, Δήμητρα Παπαδοπούλου, Ελένη Παπαϊωάννου, Γιάννης Παπανίκος, Στέφανος Παπαχρήστου, Παναγιώτης Παπουτσής, Λευτέρης Παρτσαλής, Μαρία Πατεράκη, Νίκος Πεκιαρίδης, Έφη Περάκη, Δημήτρης Περιστέρης, Αθανάσιος Πετμεζάς, Πάρις Πετρίδης, Νίκος Πηλός, Ελευθέριος Πλαβός, Αλεξία Πρασσά, Θάνος Ραφτόπουλος, Ελένη Ρημαντωνάκη, Αγγελική Σβορώνου, Φρειδερίκη Σίμου, Λένα Σιώπη, Χαρά Σκλήκα, Άννα Σπανού, Μαρία Σπανουδάκη, Ελένη Στεφάνου, Στέφανος Στογιαννίδης, Δημήτρης Τοσίδης, Κωνσταντίνος Τσακαλίδης, Στέφανος Τσακίρης, Γιώργος Τσίγκας, Κυριακή Τσινόρεμα, Αλέκα Τσιρώνη, Κατερίνα Χατζηδημητρίου, Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Χρυσούλα Χατζηχαραλάμπους, Νάντια Χελιδώνη, Αχιλλέας Χήρας, William Faithful, Yukcel Pecenek, Doris Wille
MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι Θεσσαλονίκης)
«Together, so Far so Close»
έως 27 Ιουνίου 2021
Πρόκειται για την ομαδική έκθεση με έργα δημιουργών από την ψηφιακή πλατφόρμα res.momus.gr, υπό τη συμμετοχική επιμέλεια 23 συμμετεχόντων που επιλέχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος του MOMus-Πειραματικού Κέντρου Τεχνών, με τίτλο «Together We Curate. Στήνουμε μαζί την επόμενη έκθεση».
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, με διαφορετικό επαγγελματικό υπόβαθρο κλήθηκαν να συγκεντρώσουν, να οργανώσουν το υλικό, να σχεδιάσουν, να προγραμματίσουν και να νοηματοδοτήσουν την έκθεση, με έναν πρωτότυπο, συλλογικό επιμελητικό τρόπο, δίνοντας στο όλο εγχείρημα μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διάσταση.
Διεύθυνση-Συντονισμός: Θούλη Μισιρλόγλου
Επιμελητική ομάδα: Ελευθερία Αλμασίδου, Χριστίνα Αραμπατζή, Λάρα Βρεττού, Αντωνέτα Γαρίτση, Δημήτρης Γατίδης, Λουλουδιά Γρέδη, Ελευθερία Καλπενίδου, Νανά Καντσά, Βαλεντίνη Μαργαριτοπούλου, Σμαράγδα Νιτσοπούλου, Ολίνα Οικονομίδου, Μαρίνα Παπαδάτου, Αγγελική Πατακιούτη, Φαίη Πιπινά, Αντώνης Ραπάνης, Μένη Σεϊρίδου, Τάνια Σιώπη, Μαρία Σουφλά, Νόπη Σωτηριάδου, Σοφία Τολίκα, Μαρία Τσαουσίδου, Δέσποινα Φατεσίδου, Μαρία Χαρμάνη
Συμμετέχοντες δημιουργοί: Έφη Αμανατίδου, Χάρης Αναστασιάδης, Κατερίνα Αναστασίου, Ζωή Αντύπα, Σούλα Αποστολάκη, Σοφία Βαγγέλη, Λουκία Βασιλάκη, Κωνσταντία Βλαχίδου, Σοφία Γεωργιάδου, Γεωργία Γεωργίου, Μάιρα Γερούκη Ζήση, Ελεωνόρα Γεωρτσιάκη, Έλενα Γιανναδάκη, Σωτήρης Γκόνης, Θανάσης Γνεσούλης, Μαρία Δελλαπόρτα, Κατερίνα Ελευθεριάδου, Ανδρέας Ζαχαράτος, Αντιγόνη Ηλιάδη, Paul Handley, Δανάη Ιωαννίδου, Αναστάσιος Ιωάννου, Λέα Καββαδία, Δέσποινα Καβαλλάρη, Ιωάννα Καζάκη, Diran Kalaydjian, Ελευθερία Καλπενίδου, Αννέτα Καπόν, Σπυρίδων Καπρίνης, Στέλιος Καραθεοδώρου. Ιφιγένεια Καρατζιά. Μαρία Καρκανάκη. Κάλλη Καστώρη. Ανδρέας Κατσικούδης. Εύη Καφίρη, Νίκος Καχριμάνης, Κωνσταντίνος Κιουτσιούκης, Σύλβια Κουβέλη, Νίκος Κωστόπουλος, Loopo Studio, Κυριακή Λυκουρέση, Ηλέκτρα Μάιπα, Γεωργία Μανταλιά, Ελένη Μαράντου, Κωνσταντίνος Μαρκογιάννης, Παναγιώτης Μαυρομμάτης, Φοίβος Μίγγας, Εβελίνα Μούντζια, Αιμιλία Μπαλάσκα, Χρύσα Μπαρζόκα, Τάσος Μπίρης, Άννα Μπότου, Ευαγγελία Ναταλία Μπουτάση, Στράτος Ντόντσης, Δήμητρα Παπαγεωργίου, Φλωρεντία Παπαμήτρου, Στεφανία Πατρικίου, Έλενα Παυλίδου, Σοφία Πεχλιβανίδου, Αγγελική Πολίτη, Ζωγραφιά Ποπώλη, Bernard Pourrière, Αντώνης Ραπάνης, Σοφία Ροζάκη, Μαριάνα Ρωσσιάδου, Κατερίνα Σβορώνου, Σόφη Σενόγλου, Αλέξανδρος Σιμόπουλος, Χαρά Σκλήκα, Γιώργος Στεργιόπουλος, Άλντα Στέφα, Σοφία Συμιακάκη, Εριέττα Σύρογλου, Λουίζα Σωτηρίου, Σοφία Τολίκα, Φίλιππος Τσεμπέρης, Ιωάννα Τσιγάρα, Μαρία Τσιρουκίδου, Αλέκα Τσιρώνη, Ιωάννα Φλώρου, Μυρτώ Φουστέρη, Richard Whitlock, Ιωάννα Χαραλάμπους, Έλενα Χατζηαθανασίου, Κατερίνα Χατζηδημητρίου, Δροσούλα Μαρία Χατζηστάμου, Doreida Xhogu, Ασημίνα Ψύρρα
MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά (Πλατεία Αγίων Ασωμάτων 5, Θησείο, Αθήνα)
«Takis – Ενεργειακοί Τόποι»
15 Μαΐου – 17 Οκτωβρίου 2021
Τα ιστορικά έργα-σταθμοί στην καλλιτεχνική πορεία του διεθνούς Έλληνα εικαστικού Takis (Παναγιώτης Βασιλάκης 1925-2019, Αθήνα), μέρος της δωρεάς του Αλέξανδρου Ιόλα στο τότε Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, πρόκειται να εκτεθούν στον χώρο ενός μουσείου αφιερωμένου στην γλυπτική, το MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά, και τον μετατρέπουν σε ένα ενεργειακό περιβάλλον με ήχους επικούς και παρατεταμένους που μεταφέρουν τις ταλαντώσεις, την κίνηση, το φως, τη δόνηση, την έλξη και την κρούση. Την έκθεση συμπληρώνει αρχειακό υλικό, φωτογραφίες, καθώς και ένα έργο της Δημοτικής Πινακοθήκης Λάρισας-Μουσείο Γ. Ι. Κατσίγρα.
Ο πρωτοπόρος, αυτοδίδακτος σχεδόν μυθιστορηματικός καλλιτέχνης, με ενέργειες όπως να «εκτοξεύσει» τον πρώτο καλλιτέχνη-αστροναύτη, εκρηκτικές performances και δράσεις με τη συμμετοχή του κοινού, καθιερώθηκε ως προσκεκλημένος ερευνητής της φυσικής και της μηχανικής του ΜΙΤ (Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης) αλλά και των sold out μουσικών παραστάσεων στο Πανεπιστήμιο του Berkley.
Στην έκθεση φιλοξενούνται επίσης συμπεριληπτικές εφαρμογές στο πλαίσιο του έργου «Mind’s Eye» για την προσβασιμότητα ατόμων με οπτική αναπηρία.
Επιμέλεια: Κατερίνα Σύρογλου